2 weeks left.. - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Lisa Stam - WaarBenJij.nu 2 weeks left.. - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Lisa Stam - WaarBenJij.nu

2 weeks left..

Door: LS

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Juni 2016 | Nederland, Arnhem

Hi guys!

Toen ik mijn vorige blog schreef, had ik nog 6 weken te gaan en moest er nog een hele hoop geregeld worden..
Nu, 4 weken verder, is alles zo goed als klaar voor de grote reis!

Ik maakte me best wel zorgen over het op tijd krijgen van een visum. Zeker in het hoogseizoen kan het best wel lang duren voordat je terecht kan bij de ambassade in Amsterdam. Maaaarrr ik had binnen 3 dagen de papieren uit Amerika binnen en ook het maken van een afspraak bij de ambassade ging sneller dan gedacht.
Maandag 6 juni was het zo ver. Samen met Rob onderweg naar Amsterdam, naar de ambassade. We waren 'iets' te vroeg, dus ik mocht nog niet meteen naar binnen. Uiteindelijk was het dan zo ver, door de poortjes en.. weer wachten. Ik moest wachten om plaats te kunnen nemen in de wachtkamer! Al met al ging het best wel snel en voordat ik het wist stond ik weer buiten: visa approved! 3 dagen later werd mijn paspoort thuis bezorgd, super service :)

Ook mijn verzekeringen en alle andere officiële zaken zijn geregeld. Alleen nog een internationaal rijbewijs zien te bemachtigen en dan ben ik helemaal klaar. Klaar voor een jaar Amerika. Ik kan het 1000 keer tegen mezelf zeggen, maar het komt nog steeds niet helemaal binnen.

Er is wel een klein dingetje veranderd. Ik vlieg namelijk niet meer op maandag 27 juni, maar op zondag de 26e. Mijn hostfamily heeft geregeld dat ik die maandag theorieles krijg over het autorijden in Amerika. Super fijn, want het schijnt wel echt anders dan hier te zijn. Maar ik vertrek dus nog een dagje eerder!

Inmiddels heb ik ook een aantal keer contact gehad met mijn hostfamily. Zo leuk om met de kids te skypen en te kletsen :)
Vorige keer wilde ik nog niet te veel verklappen, maar ik kan inmiddels wel wat meer vertellen!
Ik kom te wonen in een buitenwijk van Philadelphia, namelijk Wynnewood. Er zijn goeie verbindingen, dus ik denk dat ik veel in het centrum van Philly te vinden zal zijn. Als ik niet aan het werk ben natuurlijk. Ik zal voor 3 echte jongens gaan zorgen, hoe leuk is dat? D. is 6 jaar oud, Z. is 4 jaar en M. is 2 jaar! Echt mijn favoriete 'doelgroep' dus dat komt vast helemaal goed! Ook heb ik contact met hun vorige Au Pair, ook een Nederlands meisje, en daardoor krijg ik er alleen maar meer zin in..

Dit was het voor nu! Mijn volgende blog zal waarschijnlijk vanuit the USA zijn. Want over 2 weken rond deze tijd zal ik al onderweg zijn, denk ik.. Ik heb nog geen vluchtgegevens haha. Nog 2 weken, aaahh!

Liefs, Lisa

  • 25 Juni 2016 - 22:08

    Stella:

    Ja Lies, nog 1 nachtje slapen en dan eindelijk is het zover! Wat spannend! Heel veel succes de eerste dagen in New York. Ik wacht met spanning op je eerste waar ben ik verhaal. Liefs Stel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Na 2 zomers werken in Spanje en 4 maanden stage lopen op Curaçao, is het tijd voor een nieuw avontuur! Tromgeroffel.. Ik ga een jaar naar Amerika! Ik zal daar heen gaan als Au Pair. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte van alle avonturen houden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 13085

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 27 Juli 2016

Au Pair in USA met Activity International

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Animatiewerk in Spanje

01 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Stage lopen op Curaçao

24 Juni 2013 - 01 September 2013

Animatiewerk in Spanje

Landen bezocht: