Two month anniversary and more.. - Reisverslag uit Wynnewood, Verenigde Staten van Lisa Stam - WaarBenJij.nu Two month anniversary and more.. - Reisverslag uit Wynnewood, Verenigde Staten van Lisa Stam - WaarBenJij.nu

Two month anniversary and more..

Door: LS

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Wynnewood

Ken je dat verhaal van die meiden die naar Atlantic City gingen? Juist.. die gingen niet. Daar waar ik mijn vorige (ietwat saaie, mijn excuses) blog mee afsloot, ging niet door. Het is een lang verhaal, maar het hostel dat was geboekt was niet echt een fris en veilig hostel. Sommige meiden kwamen daar wat laat achter en wilden hierdoor niet meer gaan. Weg eerste tripje! Helaas maar waar.

In plaats van Atlantic City ben ik naar hét aquarium van Amerika geweest! Mijn gezin heeft er een abbonement op en ik mocht mee! Het was zo gaaf en groot, onvoorstelbaar. Niet alleen de dieren waren bijzonder (veel dolfijnen en haaien) maar ook alles eromheen was prachtig gebouwd. Het is wel een stukje rijden, maar zeker de moeite waard. Overigens staat voor mij een stukje rijden gelijk aan om de hoek hier. Afstanden zijn hier een stuk groter dan in Nederland en men vindt anderhalf uur rijden niks haha. Dat is een van de weinige dingen waar ik een beetje aan moest wennen.

Ik heb bijna elk weekend vrij (super chill) en deze besteed ik graag met Robin en Sanne.
Rob haar familie is op het moment 4 weken in de Poconos op vakantie en zij komt in het weekend terug naar Philly. Dus dan hebben we haar huis helemaal voor ons alleen! Ideaal!
We zijn een dagje naar het strand geweest (ook weer anderhalf uur rijden, om de hoek!) en dat was heerlijk! De golven waren heel hoog, dus daar was ik de hele dag mee bezig. We hadden ons ingesmeerd (ja, echt waar, factor 50!) maar die zonnebrand was niet helemaal goed meer of niet helemaal waterproof.. we kwamen in ieder geval érg verbrand terug. Beetje pijnlijk, maar wel een herinnering van een mooie dag. Ook gaan we wel eens winkelen.. in de op een na grootste mall (winkelcentrum) van Amerika! Overigens maar 20 minuten rijden, dat noem ik nou dichtbij. Het is echt een klein stukje hemel op aarde, al komen we soms niet eens verder dan de Primark.
Voor de oplettende kijker: ja, we zijn ook naar de kapper geweest! Het was voor ons allebei hard nodig en ik heb er dan ook een flink stukje af laten halen. Heerlijk luchtig voor de warme (soms wel 40 graden..) zomer!
Naast het winkelen in the King of Prussia mall (google!), winkel ik ook graag met Sanne in knutselwinkels. We zijn allebei een scrapbook aan het maken en daar hebben we wel materiaal voor nodig natuurlijk. Ook hebben we Dollar Tree ontdekt.. een winkel waar alles letterlijk 1 dollar is. U begrijpt, walhalla! Met deze meiden kan ik me zeker wel vermaken :)

Op zaterdag 6 augustus hadden we een clusteruitje. Korte uitleg: Au Pair in America (mijn organisatie in the States) heeft voor elk gebied een cluster met Au Pairs gemaakt. Mijn gebied is twee of drie suburbs van Philadelphia en ons cluster bevat zo’n 40 Au Pairs. Aan ons cluster is een community counseler gekoppeld. Zij (of hij) helpt je met opstarten binnen je gezin en als je problemen met iets hebt. Ook organiseert ze elke maand een clustermeeting/clusteruitje. Voor de meeting in augustus gingen we kajakken! Robin en ik (ja, we zitten in één cluster, zo hebben we elkaar ontmoet) samen in zo’n kajak, echt hilarisch. We deden een race tegen twee Duitse meiden en wij wonnen natuurlijk. Het was een gezellige meeting, het enige jammere was dat er maar 8 van de 40 Au Pairs kwamen opdagen.

Natuurlijk is de maand Augustus ook de maand van mijn verjaardag! Ik heb de afgelopen jaren mijn verjaardag niet thuis gevierd, dus dat was voor mij niet heel anders dan normaal. Ik heb me echt jarig gevoeld! Het gezin had een superlekkere chocoladetaart voor me gemaakt en in het Nederlands(!) voor me gezongen. Heel lief! Ook kreeg het pakketje van mama en Rob uit Nederland net op tijd. Daardoor voelde het nog iets specialer :). Daarnaast heb ik veel kaartjes uit Nederland gekregen, mijn dank is groot! Lief dat jullie allemaal aan me denken. Ze hangen op een deur in mijn kamer!
In het weekend na mijn verjaardag ben ik op stap geweest met Sanne en Robin. We zijn naar een heel leuk plekje in Philly geweest en hebben daar lekker wat gedronken. Super gezellig! Al met al heb ik een hele leuke verjaardag gehad en ben echt verwend door iedereen. Dank je wel daarvoor!

En toen was het tijd voor mijn echte eerste tripje in the USA! We gingen op vakantie naar Woodstock. Hier hebben de oom en tante van Josh een huis (en een zwembad!). Ik heb echt heerlijke dagen gehad. Het was een mooie omgeving en we hebben veel typisch Amerikaanse dingen gedaan. Zo hebben we smores bij het kampvuur gemaakt en zijn we naar een county fair geweest. Ik weet niet zo goed waar ik een county fair mee moet vergelijken, volgens mij hebben we niet zo iets in Nederland. Alle boerderijen uit de omgeving komen naar één plek om met hun dieren te pronken. Er worden wedstrijden gehouden en wij (als bezoekers) mogen langs alle dieren lopen. Daarnaast was er een soort kermisdeel met een aantal attracties voor de kids. Ook waren er veel etensdingen met tyisch Amerikaans voedsel. Zo heb ik ‘cheese fries’ gegeten, oftewel frietjes met veel gesmolten cheddar kaas. Ook heb ik een deep fried twixbar gegeten.. Ja, een twix uit de frituur dus. Het meest verrassende was dat het echt superlekker was haha. Helaas was het gisteren, na 5 heerlijke dagen, alweer tijd om naar huis te gaan.

Maar gelukkig voelt het terug naar Wynnewood gaan ook echt als thuiskomen! Ik heb het hier heel erg naar mijn zin en kan me niet voorstellen dat ik hier na een jaar al klaar mee ben. Tuurlijk, het is nog vroeg en ik ben er nog maar ‘net’, maar het voelt allemaal zo goed. Morgen ben ik hier pas 2 maanden! Het voelt alsof ik nooit iets anders heb gedaan. Voor mij zijn dat allemaal goede tekens en ik kan alleen maar hopen dat het zo goed blijft gaan.

Ik zal de blog afsluiten met het vertellen over de tripjes die op de planning staan..
Niet komend weekend, maar het eerste weekend van September gaan Robin en ik een weekend naar Washington DC! In DC wonen twee Au Pairs en vriendinnen van Robin. Fran is een Zuid-Afrikaanse en Joyce is een Nederlands meisje (uit Westervoort!). Zij zijn al eerder een weekend in Philly geweest en we konden het erg goed vinden. Dus toen besloten we dat ik met Robin mee zou komen de volgende keer dat ze naar Washington zou gaan.. en dat is dus het eerste weekend van September! Heb er enorm veel zin in en weet zeker dat tripje wél doorgaat.
Dan heb ik nog een tripje op de planning staan, namelijk naar de Niagara Falls! Robin en ik (ja ja, we doen veel samen) hebben eerst drie zondagen les over de geschiedenis enzo en dan in het laatste weekend van September gaan we er ook daadwerkelijk naartoe! Volgens mij had ik dit ookal in mijn vorige blog geschreven, maar dat mag de pret niet drukken!

Hopelijk zijn jullie nu weer op de hoogte van mijn leventje hier. Mocht je vragen hebben, foto’s willen, willen skypen.. alles kan geregeld worden.
Check je later!

Toedels en liefs,
Lisa

  • 25 Augustus 2016 - 16:45

    Vivian:

    hee Liesje :P
    Elke keer weer een feest om jouw blog te lezen. Ben stiekem best wel jaloers op jou (dat ik nooit zoiets heb gedaan of geambieerd ) want volgens mij heb je FUN voor TIEN!!! IK ben nog niet in de gelegenheid geweest om laat in de avond met je te skypen. Ik probeer nl. voor twaalf uur in mijn bed te liggen haha! Zo dat ik de volgende ochtend niet als een nietsdoende zombie door het huis loop. hahaha!! Zijn druk met uitmesten......maar het is hier nu ook 32 graden en dan is het boven op zolder bijna niet uit te houden zo heet. Eline is heel dapper aan het proberen haar kamer op te ruimen maar helaas heeft ze mijn genen en kan zij dat net zomin als ik. Pfffft!! Gisteren moesten bij haar kies drie en vier getrokken worden ivm haar beugel. Nummers een en twee waren vorige week al getrokken........ Ze was nl nog steeds niet klaar met wisselen en nu hopen ze dat het sneller gaat. In oktober moeten we weer naar de orthodontist en dan zal ze haar beugel wel krijgen. Zo ik ga zo toch maar eens even kijken of ik nog wat weg kan gooien zodat het morgen naar de stort kan..........Heel veel plezier met alles wat je nog van plan bent te doen.........en tot schrijfs/skypes. Trouwens......weet je toevallig hoe Joyce met haar achternaam heet? Zo zegt het me niks.....maar wat toevallig zeg!!! Bye bye!!!! Liefs Vivian en co

  • 25 Augustus 2016 - 17:16

    Stella:

    Lieve lies, wat super om dit alles te lezen. Ik heb het net voor gelezen aan ome Dick.Top dat je het zo naar je zin hebt en je zo thuis voelt. Mooie dingen heb je al gezien. En wat ook fijn is dat je zon goede vriendin Als Robin hebt getroffen. Wanneer komt de uitbreiding in het gezin? Nou lies, heel veel met alles wat je nog gaat doen en vooral veel genieten ! Liefs Stella en Dick

  • 26 Augustus 2016 - 14:10

    Martin Stam:

    Hoi Lisa,

    Let op het andere email-adres. Op mijn werk mail kan ik heel veel links niet openen. Weet niet waarom.
    Wat een leuk verslag weer. Hoewel ik natuurlijk het meeste wel wist, is het toch leuk om alles zo weer een keer op een rijtje te lezen.
    Hen je ergens een foto van je nieuwe kapsel?
    Dikke kus Papa

  • 29 Augustus 2016 - 16:51

    Corrie Huiskens:

    Lieve Lisa. Fijn dat het zo goed met je gaat. Leuk om weer je blog te lezen.
    Wacht weer in spanning op je volgende blog.
    Ik wens je nog een heel fijne tijd en heel veel geluk.
    Liefs Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Na 2 zomers werken in Spanje en 4 maanden stage lopen op Curaçao, is het tijd voor een nieuw avontuur! Tromgeroffel.. Ik ga een jaar naar Amerika! Ik zal daar heen gaan als Au Pair. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte van alle avonturen houden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 866
Totaal aantal bezoekers 13098

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 27 Juli 2016

Au Pair in USA met Activity International

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Animatiewerk in Spanje

01 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Stage lopen op Curaçao

24 Juni 2013 - 01 September 2013

Animatiewerk in Spanje

Landen bezocht: