I'm here.. I'm really here.. - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Lisa Stam - WaarBenJij.nu I'm here.. I'm really here.. - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Lisa Stam - WaarBenJij.nu

I'm here.. I'm really here..

Door: LS

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Juni 2016 | Verenigde Staten, Tarrytown

Aankomst in Amerika!

Wauw. Het is zo’n gek gevoel.. maanden, nee jaren naar uitgekeken en opeens is het zo ver. Ik ben echt in Amerika, ik ben er gewoon echt! Onbeschrijfelijk! Ik zit nog steeds in een roes.

Het is nu 17.00 en ik zit even op mijn hotelkamer om vandaag te verwerken. Wat een rollercoaster van emoties. Ik was superenthousiast toen ik vannacht opstond, ondanks de vermoeidheid. Vervolgens kwamen in de auto toch wel de zenuwen erbij. ‘Wat als..’ ging er constant door mijn hoofd. Die zenuwen werden alleen maar erger en daar kwam natuurlijk ook het verdriet van het afscheid nemen bij. Wat was dat moeilijk zeg, alleen door moeten lopen. Weglopen van iedereen die je lief hebt. Een kleine paniekaanval verder kwam mijn superenthousiaste ik weer boven en kon ik zo door de douane. Uiteindelijk ging alles heel soepel en zat ik in het vliegtuig..

De vlucht ging best oké. Ik had een zeer chagerijnige buurman en we hadden flink wat turbelentie soms, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb lekker films gekeken en alle passagiers verslagen met yathzee (342, beat that!). Op een gegeven moment was het tijd om hét boekje uit mijn tas te pakken.. ik heb tranen met tuiten zitten huilen (wel heel stil zodat ik mijn buurman niet zou storen natuurlijk) om alle lieve dingen die jullie voor me hebben opgeschreven! Nogmaals, heel erg bedankt! Ik ga het boekje absoluut koesteren.
Voor ik het wist was het alweer tijd om te landen en kwamen de zenuwen weer opspelen..
Want wat als ik iets niet goed had gedaan? Of wat als ik niet door de douane mag? OMG, stel je voor..! Juist, ik stond stijf van de stress in de rij voor de paspoortcontrole te wachten, maar er was helemaal niks aan! Alles ging wederom heel smooth en ik had zo mijn koffer en de vrouw van Au Pair in America gevonden! Eind goed, al goed.
Al moest ik van binnen wel even heel hard huilen toen ik mijn gloednieuwe, prachtige koffer van de band sjouwde.. Ze zijn er niet zo zuinig mee omgegaan. Er zit al een deuk in en hij heeft al flink wat schaafwonden, grrr. Maar hé, het heeft ook wel weer z’n charme!

Oh en iedereen die zei dat het rijden in Amerika zo relaxed zou zijn.. Ik nodig je uit om een rondje met mijn taxichaffeur te gaan rijden. Volgens mij was hij zelf nog niet zo gewend aan een mega auto, want hij reed constant op het midden van de weg. En er was flinke chaos door vrachtwagens die van alle kanten aan het inhalen waren, wat hier blijkbaar gewoon mag! Maar ook dat kwam allemaal goed en uiteindelijk ben ik levend en wel aangekomen in het hotel! Ik had de middag de kamer voor me alleen, maar zojuist komt mijn eerste roommate binnen lopen. Een Duits meisje dat eigenlijk niet zo goed Engels kan.. Dit gaat vast gezellig worden :p..

Bovenstaand stuk schreef ik de eerste avond hier. Inmiddels heb ik 2 Duitse roommates en we kunnen het prima vinden! :)

Orientation!
Ik zal jullie sparen en niet elke les en elk verhaal dat ik de afgelopen dagen heb gehoord, hier neer te zetten. We hebben heel veel in een lokaal gezeten en geluisterd. Heel erg veel geluisterd. Sommige dingen waren leerzaam en anderen iets minder. Wat me vooral opviel waren de cultuurverschillen met de andere meiden hier. Ik denk dat de Nederlandse cultuur niet zo heel veel verschilt van de Amerikaanse, is een eerste indruk natuurlijk, maar wat verschilt de Nederlandse cultuur veel van de Zuid-Afrikaanse (bijvoorbeeld)! ‘Time is a suggestion’ in Zuid-Afrika, zeggen ze hier lachend, maar op tijd komen doen ze niet aan..

Dinsdagavond was de New York city tour! Iedereen keek hier erg naar uit en dit werd alleen maar erger toen een aantal te horen kregen dat ze de tour cadeau hadden gekregen van hun hostfamily. En ook ik heb hem cadeau gekregen van mijn hostfamily! Zo cool!!
De tour was zo gaaf! Het was nog steeds heel onwerkelijk dat we nu echt in NY waren, maar midden op Times Square staan was een droom die uitkwam. Het was best wel mistig, dus een aantal dingen waren iets minder. Zoals Top of the Rock, waar normaal supergaaf uitzicht is over de hele stad, zo stonden we nu in de wolken.. Maar al met al ZO COOL!

Naast de NY tour heb ik ook een ‘cookie bouquet’ gekregen! Dit is een grote mand met koekjes met onder andere de tekst ‘welcome to the US’ erop! Dit hadden ze laten bezorgen bij het hotel, zo lief. Ik voelde me helemaal welkom :)

Verder heb ik inmiddels heel leuk contact met een aantal meiden hier. Voornamelijk meiden die ook de drivers course op maandag hebben gedaan. Toen waren we met een groepje van ongeveer 30 meiden en we hadden het heel gezellig met elkaar. Dinsdagochtend waren we ineens met 160 meiden.. dat is wel even een groot verschil. Ik ben trouwens de enige Nederlandse..

Nu is het woensdagavond, net klaar met de lange dag cursus en als avondeten hadden we pizza(!!), en ik ben kapot. Morgen nog een ochtend cursus en dan is het eindelijk zo ver! Op naar de family!! Ik kan niet wachten!
Maarrr daar kan ik jullie pas meer over vertellen in de volgende blog!
Voor nu: slaap lekker. Of voor jullie: goedemorgen!
En ik zal snel wat foto’s plaatsen, ergens.

Dikke kus,
Lisa (of zoals ze me hier noemen: HOLLAAAND!)

  • 06 Juli 2016 - 16:45

    Corrie Huiskens:

    Lieve Lisa. Wat leuk je zo te kunnen volgen. Jou een beetje kennende komt het allemaal goed. Ik wens je heel veel geluk. Liefs en tot de volgende keer. Corrie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Na 2 zomers werken in Spanje en 4 maanden stage lopen op Curaçao, is het tijd voor een nieuw avontuur! Tromgeroffel.. Ik ga een jaar naar Amerika! Ik zal daar heen gaan als Au Pair. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte van alle avonturen houden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 13108

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 27 Juli 2016

Au Pair in USA met Activity International

01 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Animatiewerk in Spanje

01 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Stage lopen op Curaçao

24 Juni 2013 - 01 September 2013

Animatiewerk in Spanje

Landen bezocht: